Robotic Process Automation (RPA)

Een robot die uw bedrijfsprocessen automatisch reguleert. Toekomstmuziek of de dagelijkse praktijk? Robotic Process Automation is de toekomst…

Voor Nidaros is het inzetten van Robotic Process Automation (RPA) onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden voor onze opdrachtgevers: wij verzorgen de ontwikkeling én implementatie van RPA voor uw organisatie op maat. Volledig opgezet en aangepast aan uw wensen en behoeften: Niet de ICT bepaald uw bedrijfsprocessen, maar de bedrijfsprocessen bepalen het uw ICT-landschap.

‘Voorkom dat uw organisatie (te) veel tijd verliest aan repeterende werkzaamheden’

Hebben we u interesse gewekt en wilt u een vrijblijvend gesprek met één van onze specialisten? Klik op de button om uw interesse kenbaar te maken en wij nemen contact met u op.

Direct Contact

Wat is RPA?

Robotics Process Automation is automatisering waarbij een robot bestaande software gebruikt zoals een menselijke gebruiker dat ook zou doen. RPA voert simpelweg de acties uit op basis van bepaalde regels, en gebruikt bestaande applicatiesoftware zoals een persoon dat zou doen om een transactie of proces te volbrengen. In wezen is RPA ‘robotics software’ die bedrijven kunnen configureren om acties in bestaande applicaties op te vangen en te interpreteren. 
 
Wanneer RPA software eenmaal getraind is en processen begrijpt, kan het automatisch transacties uitvoeren, data bewerken, reacties oproepen en communiceren met andere systemen. Er zijn tools voor het verzamelen van data, zoals screen scrapping en digital image recognition en voor het bezoeken van een server of voor links aan een website. 
 
Robots kunnen met verschillende applicaties werken en de procedurele kennis die zij gaandeweg opdoen in een kennisdatabank organiseren en deze delen met andere robots (de bot draait op een virtuele machine in het datacenter). Dit geldt voor bots die de bestaande applicatiesoftware manipuleren om een proces te voltooien of cognitieve computersystemen die kennis uit data krijgen als een ‘ervaring’. Deze ervaring gebruiken ze voor toekomstige situaties. Robotics technologie is ontworpen om de vraag naar mankracht te verlagen of zelfs te elimineren, voor taken als IT-ondersteuning, workflow, remote infrastructure en complete back-office processen voor finance, accounting, supply chain management, klantenservice en human resources. 

Waarom Robotic Process Automation?

U kent ze vast wel: de verplichte en steeds weer repeterende werkzaamheden waar iedere organisatie mee te maken heeft. En toch moeten deze werkzaamheden gebeuren. 

  • Aflopende contracten
  • Verloop van identiteitsbewijzen
  • Het beantwoorden van standaardvragen via de mail
  • Het gehele proces van polisverwerking
  • Beëindiging van contracten van klanten
  • Het regelen van indiensttreding medewerkers

Vaak zijn dit activiteiten die talloze keren herhaald worden binnen de organisatie. Maar het zijn ook vaak foutgevoelige en tijdrovende werkzaamheden.

Zolang u dit door uw medewerkers uit laat voeren blijft de kans op fouten bestaan. Medewerkers kunnen op den duur immers niet langer, sneller of efficiënter werken.

Klik op deze link om het filmpje van R.P.A. te bekijken.

De oplossing: een virtuele medewerker

Nidaros ontwikkelt en automatiseert bedrijfsprocessen in organisaties. Door het inzetten van de virtuele medewerker neemt u bij ons een dienst op maat af. De virtuele medewerker heeft als hoofdtaak om acties periodiek te controleren en over te nemen.

RPA neemt repeterende werkzaamheden over

Belangrijke kanttekening: de virtuele medewerker is geen applicatie of nieuwe software maar een vertaalslag van proces naar infrastructuur. Het zijn softwarerobots die structurele, repeterende computerwerkzaamheden kunnen overnemen en geen inbreuk maken op uw bestaande automatiseringsprocessen.

Werkzaamheden virtuele medewerker

Voorbeelden van werkzaamheden die de virtuele medewerker overneemt:

  • Verzorgen van dagelijkse rapportages
  • Beantwoorden van e-mails
  • Beheren van servers
  • Printen van orders
  • Verwerken van gegevens in klantsystemen
  • Beheren van indiensttreding medewerkers
  • Beheren van contracten van klanten
  • Automatisch melding genereren bij verjaardagen

Voorkom frustratie, tijd- en omzetverlies

De voorbeelden van de virtuele medewerker zijn eindeloos, maar de belangrijkste elementen waar voor uw organisatie de winst ligt zijn:

  • Tijdwinst: de virtuele medewerker werkt probleemloos langer door (24/7);
  • Kostenbesparing: de virtuele medewerker heeft een relatief korte terugverdientijd;
  • Foutloos: de virtuele medewerker maakt geen fouten;
  • Frustratie en irritatie: de virtuele medewerker levert altijd de juiste informatie op tijd aan.

Zo werkt Nidaros

In het gehele proces van ontwikkeling tot en met implementatie bent u de bepalende factor: u geeft aan hoe de processen binnen de organisatie verlopen en aan de hand hiervan wordt het systeem van de virtuele medewerker gekoppeld aan de bedrijfsprocessen. Wij richten dit complete pakket in.

Nidaros ontzorgt organisaties door turnkey-oplossingen te verzorgen.

 

Structurele invulling van uw bedrijfsprocessen?

Wij denken graag met u mee!

Deskundig en betrouwbaar advies Nidaros