Meteen naar de inhoud
Home » Blog » De waarde van Business Support

De waarde van Business Support

  • 3 min read
Business Support

Voor onze nieuwsbrief is Michel Boertien geïnterviewd over de werkwijze van Business Support. Welke rol vervult Business Support en wat is de toegevoegde waarde voor de klant van deze afdeling? Met dit interview willen we daar meer over vertellen.

Een doorsnee werkdag bij Business Support begint met het aanzetten van meerdere schermen. Robotic Process Automation (RPA) is dag en nacht aan het werk, ook op momenten dat er niemand fysiek aanwezig is. Het kan zijn dat de robot tijdens kantooruren belemmerd wordt in zijn werkzaamheden. De Spider van Nidaros is gemaakt om alle handelingen van de robot te registreren, aan het begin van de dag worden de processen die zijn uitgevoerd daarom ook als eerste nagelopen.

Als er bijzonderheden zijn tijdens het werk van de robot, dan heeft dat gevolgen voor het verloop van de rest van het proces. Omdat het niet mogelijk is om de digitale medewerker aan te spreken, moet er op een andere manier actie worden ondernomen. Michel vertelt dat er eerst wordt onderzocht of het klantverzoek opnieuw kan worden aangeboden aan de robot. Als dat niet mogelijk is, dan wordt er samen met de klant gezocht naar een passende oplossing.

Inzage in het onzichtbare

Het monitoren van de processen die de robot uitvoert is slechts een deel van het werk. De Spider geeft inzicht in gegevens en processen waar RPA mee werkt. Het werk van de digitale werknemer is grotendeels onzichtbaar, met de software wordt het deels zichtbaar. Zo vertelt Michel dat de schermen aan de wand informatie tonen met een vertraging van 5 minuten, terwijl op de computer live monitoring mogelijk is. Dit heeft als voordeel voor klanten dat er direct kan worden ingegrepen bij problemen.

Met de Spider wordt belangrijke managementinformatie verzameld, die dagelijks, wekelijks of maandelijks in een rapport verwerkt kan worden. Handig voor zowel de klant als Business Support. Op de vraag welke informatie er in deze rapporten verwerkt wordt, antwoordt Michel het volgende: “De rapporten geven inzicht in het type klantverzoeken, informatie over de handelingen die de robot heeft uitgevoerd, de besparing van de robot ten opzichte van een werknemer in FTE, afspraken die met de klant gemaakt zijn en meer. Binnenkort is het de bedoeling dat klanten zelf gemakkelijk bij deze rapporten kunnen via een SharePoint, voor inzage in de verzamelde managementinformatie.”

Meer dan monitoren

Met de diensten van Nidaros willen we efficiënter werken faciliteren. RPA neemt werk uit handen als het gaat om repeterende werkzaamheden. Met de juiste controle van Business Support, kan dit dag en nacht doorgaan. De afdeling doet meer dan alleen monitoren. Het team heeft een compleet beeld van de robot en zijn werkzaamheden. Naast monitoring, houden de medewerkers zich ook bezig met procesbeheer, installaties van SAIO en de Spider, ontwikkeling en de intake van nieuwe klanten.

In het kort kunnen we stellen dat Business Support een cruciale bijdrage levert aan de efficiëntie en betrouwbaarheid van RPA. Het werk gaat altijd door en de robot is nooit ziek, dat gaat alleen op als er wordt gezorgd voor de juiste begeleiding. Met Business Support zorgen we bij Nidaros voor het voorkomen of vroegtijdig ondervangen van problemen. De afdeling zorgt ook voor het nodige inzicht in managementinformatie en biedt de juiste ondersteuning om RPA zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten.

Benieuwd naar de mogelijkheden van RPA?

Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden van RPA binnen jouw bedrijf.