Home » Blog » Storno

Storno

Nidaros - Impressies

Reconciliatie

Binnen de afdeling van dit bedrijf uit de public sector komen dagelijks vele betalingen binnen. De meeste betalingen kunnen geautomatiseerd worden afgehandeld. De overige niet-geautomatiseerde reconciliatie posten zullen erbij gezocht moeten worden door de medewerkers. Dit is een tijdrovende taak. 

Uitdagingen

Voor elke storno moet de adviseur – aan de hand van de storno informatie van de financiële afdeling – de cliënt gegevens opzoeken en op basis van de historie en gemaakte afspraken bepalen welke stappen er genomen moeten worden. Hierbij moet je denken aan eventuele betalingsregelingen en de hoeveelheid storno’s die er in de afgelopen maanden zijn geweest. 

Oplossing

Na het verwerken van de betalingen zoekt de robot aan de hand van de storno informatie de cliëntgegevens erbij. Op basis van zijn algoritme bepaalt de robot wat de situatie is van de klant en zal op basis van deze informatie acties uitzetten. Denk aan het opnieuw versturen van een betaalverzoek, het informeren van de klant over de storno, maar ook het omzetten van een contract en het versturen van een brief. 

Impact

Nadat deze oplossing in productie is genomen, zijn de volgende voordelen naar boven gekomen:

  • De adviseur heeft meer tijd voor het contact met de klant;
  • Storno’s zijn aan het begin van de dag verwerkt;
  • Meer werkplezier voor de adviseur.