Meteen naar de inhoud
Home » Blog » Hoe onderhoud ik een robot?

Hoe onderhoud ik een robot?

  • 2 min read
Hoe onderhoud ik een robot

Je hebt één of meerdere processen gerobotiseerd. Alles gaat z’n gangetje en je hebt geen omkijken meer naar je robot. Toch? Niet helemaal waar! Natuurlijk doet de robot zijn werk, maar toch moet deze – net als een echte medewerker – af en toe in de gaten gehouden worden. We vertellen je graag hoe je je robot onderhoud.

Met het onderhouden van een robot hebben we het niet over het vervangen van olie of het voeren van bouten en moeren. Hier bedoelen we eigenlijk meer het monitoren van jouw processen mee. Na het implementeren van de robot, is het belangrijk om deze goed te monitoren en te beheren. Door dit goed te doen haal je namelijk het maximale uit jouw robot. Onze Business Support en onze Spider helpen je daarbij.

Spider

Nidaros heeft de Spider ontwikkeld om de handelingen van de robot en het verloop van de betrokken processen te monitoren. Het is een onafhankelijke software tool die organisaties helpt om het maximale uit jouw robot te halen. Niet alleen door geautomatiseerde processen optimaal te benutten, maar ook door tegelijkertijd meer inzicht te krijgen in de opbrengst van processen door monitoring. Via een dashboard heb je realtime een compleet inzicht in de kwaliteit van processen en de prestaties van je robot. Bijsturen wordt eenvoudiger en kan sneller!

De belangrijkste voordelen van de Spider:

  • Toenemende efficiency
  • Functionele rapportages
  • Transparantie
  • Besparingen

Met de Spider heb je zelf de controle. Het monitoren en beheren toch liever door ons laten doen? Dan kun je terecht bij onze Business Support.

Business support

Onze afdeling Business Support helpt je bij het proactief monitoren en beheren van jouw robot(s). We raden je aan om te beginnen met een afname van 15 minuten Business Support per dag, waarin wij proactief jouw processen monitoren. In combinatie met de Spider kunnen we dan eventueel gemakkelijk bijsturen. Heb je meerdere processen gerobotiseerd? Dan breid je de Business Support eenvoudig uit.

Wat ontvang je vanuit Business Support?

  • Volledig beheer van je virtuele medewerkers door Nidaros
  • Een periodiek verslag waarin alle lopende projecten, actieve robots, actieve processen en diens prestaties worden gerapporteerd.
  • Support bij incidenten
  • Periodieke management informatie (vastgestelde periode naar keuze)

Benieuwd naar robots in jouw organisatie?

Plan dan direct een vrijblijvende afspraak. Dan kijken we samen naar wat RPA voor jouw organisatie kan betekenen.