Iedere morgen start je dag met de RPA-daily. Hier neem je kort samen met de rpa-consultant en analist, je collega rpa-developers en project lead de lopende projecten en planning door. Zo is iedereen op de hoogte van wat er speelt, waaraan gewerkt wordt en houden we de lijntjes kort. Na de daily stem je met de analist nog wat open eindjes in een proces af, zodat je weer verder kunt met je RPA-script.
Om 11.00 uur krijg je een helpdeskticket toegestuurd dat opgelost moet worden: een proces bij een klant staat stil, omdat de robot een veld binnen een applicatie niet meer vinden kan. Vermoedelijk heeft er een update aan de applicatie plaatsgevonden. Na een kleine aanpassing in het script kun je een nieuwe robotversie live zetten en informeer je je collega dat het probleem is opgelost.
Tussen 12.00 uur en 13.00 uur is het tijd om te lunchen en tegelijkertijd een potje te kaarten in de kantine.
Na de lunch heb je lekker kunnen focussen op je script. De robot kan een bestand importeren en de regels uit het bestand klaarzetten voor verdere verwerking binnen de CRM applicatie.
Om 14.30 uur heb je een afspraak met de product owner van de Spider: je wilt graag een nieuwe feature in de Spider waarmee jouw werk gemakkelijker zal worden. De product owner vraagt je het hemd van het lijf om je wensen helder te krijgen en de waarde ervan voor Nidaros en haar klanten te kunnen bepalen.
Rond de klok van 15.00 uur ga je even de zinnen verzetten tijdens het poolen of haal je even een frisse neus buiten, zodat je daarna weer scherp bent voor de slow-start met een klant. Na de interne reviews laten we nu via Teams op de productieomgeving aan de klant zien hoe de robot het proces stap voor stap afhandelt. Als alles goed gaat, kan de robot aan blijven.
Je sluit de dag af met het voorbereiden van de maandelijkse werksessie die je morgen op locatie hebt bij een grote vakbond.