Nidaros biedt haar klanten – door de samenwerking met Open Banking provider ibanXS – toegang tot meer dan 2.000 Europese banken en levert daarmee een onmisbare en veelgevraagde PSD2/Open Banking oplossing voor gerobotiseerde bedrijfsprocessen. De virtuele medewerkers die Nidaros bouwt kunnen nu eenvoudig en veilig betaalverzoeken en betalingen doen én banktransacties automatisch ophalen voor verdere verwerking. Het maakt dan niet meer uit bij welke bank de klant bankiert. ibanXS heeft een vergunning van De Nederlandse Bank om deze diensten op een veilige manier aan te bieden
Nidaros
Nadat de vorige PSD2-provider van Nidaros aangaf er mee te stoppen, werd de zoektocht naar een stabiele, toekomstbestendige en betrouwbare partner gestart. Open Banking blijkt namelijk onmisbaar bij het robotiseren van bedrijfsprocessen. Gerben Dolsma, oprichter en directeur van Nidaros: “Je wilt niet aan het einde van een volledig gerobotiseerd en geautomatiseerd proces tóch nog handjes nodig hebben om een overboeking te doen.”
Al snel bleek ibanXS de juiste partij voor Nidaros. De diensten van ibanXS sluiten naadloos aan op wat het bedrijf nodig heeft om haar klanten optimaal te ondersteunen. Gerben vervolgt: “Onze klanten profiteren direct van deze samenwerking. Een partner die met ons meegroeit en -denkt is erg belangrijk voor ons en de ambities die wij hebben.”
ibanXS
Edy Bruinooge, CCO en co-founder ibanXS, is trots op de nieuwe samenwerking: “Nidaros is een prachtig bedrijf. Al meer dan 15 jaar zijn zij voorloper op het gebied van RPA. Om voor zo’n bedrijf de toegang tot banken te mogen verzorgen voor overboekingen en transactie-informatie is voor ibanXS echt een eer. Nidaros en ibanXS passen ook als een handschoen. Twee bedrijven die hun klanten centraal stellen en daarvoor door het vuur gaan. Aristoteles zei het al: ‘Het geheel is groter dan de som der delen’!”
Toepasbaarheid
Werkprocessen zoals het ophalen, inlezen en verwerken van bankafschriften kunnen met deze oplossing eenvoudig gerobotiseerd worden. Of denk aan het automatisch versturen van een herinnering met daarin een betaalverzoek na een stornering. De daadwerkelijke betaling vindt zonder tussenkomst van Nidaros plaats tussen de betalende partij en de klant.