Meteen naar de inhoud

Robin in de zorg

Binnen zorgorganisaties ligt de focus op het welzijn van patiënten. Daar wil je zoveel mogelijk tijd aan besteden. Tegelijk maken de administratieve taken een wezenlijk deel uit van het werk. En daar komt de krapte op de arbeidsmarkt en de steeds verder oplopende werkdruk nog eens bij. Er is structureel meer werk dan tijd. 

Vanuit Nidaros bieden we op verschillende onderdelen hier een oplossing voor. Via onze dienstverlening kunnen we repeterend en routinematig werk uit handen nemen. We kijken kritisch naar de tijd die gespendeerd wordt aan herhalende en administratieve handelingen.

Door de inzet van slimme gerobotiseerde processen nemen we deze taken over. Hierdoor is er meer tijd en aandacht voor de dienstverlening waar je als medewerker écht het verschil kan maken.

Nidaros Spider
Drie redenen voor RPA

Je beste collega ooit!

Laat Robin (de robot) jouw nieuwe virtuele collega zijn! Die zorgt voor efficiëntie, inzicht, kwaliteitsverbetering, rendement en het verminderen van fouten. Maak gebruik van de kracht van herhaling door robotsering en laat de robot een deel van je taken overnemen. Bijvoorbeeld:

– Correspondentie koppelen of binnengekomen uitslagen koppelen aan een patiënt.

– Periodiek genereren van planborden.

– Brieven genereren en mailen naar patiënten.

– Brieven genereren voor de repro afdeling.

Het is eigenlijk net zo gemakkelijk als het klinkt. De robot doet exact wat is vastgelegd in het proces en werkt dezelfde handelingen af.

Voorbeeld uit de praktijk

Wat is nu een concreet voorbeeld van de inzet van een robot? Tijdens de coronapandemie moesten alle medewerkers van een ziekenhuis vaak getest worden. De resultaten werden telefonisch aan de betrokken medewerkers doorgegeven; een langdradig en tijdrovend proces. Door de inzet van een robot kon dit proces geautomatiseerd worden: een robotscript las welke uitslagen eruit de test kwamen en verstuurde deze via een persoonlijke sms naar de medewerker. De uitslagen werden ook gelijk verwerkt in de applicaties van de zorginstelling. Hierdoor ging er geen tijd verloren, kon iedereen tijdig zijn of haar dienst starten en leverde het testen geen extra administratieve werkdruk op. 

Maar een robot kan meer!

interview-treant

Treant, interview met Ineke en Henriët

Een aantal jaar geleden is Nidaros een samenwerking gestart met Treant, een organisatie met 3 ziekenhuislocaties en 17 centra voor wonen en zorg in Drenthe en Groningen. Inmiddels wordt het…
Spider Nidaros

Onze spin in het web: de Spider!

Door de inzet van RPA kun je processen automatiseren door ze te laten uitvoeren door je eigen virtuele medewerker. Laten we deze medewerker voor het gemak Robin noemen. Wanneer je…

Investering

De investering is vaak snel terugverdiend. De robot werkt in razend tempo: 24 uur per dag, zeven dagen per week. De besparing in tijd bij collega’s die dit proces normaliter uitvoeren is daardoor enorm. De taken die bleven liggen door het personeelstekort kunnen weer opgepakt worden!

Wat levert een robot op?

Een slimme inzet van de robot verlaagt de werkdruk. De terugkerende en repeterende handelingen worden worden uitgevoerd door de robot. Hierdoor ontstaat er meer ruimte en tijd bij medewerkers. Zij kunnen zich bezighouden met de essentie van het werk: het bieden van zorg aan patiënten.  

Hoe kom ik aan zo’n robot?

Nidaros helpt je om de uitdagingen, processen en mogelijkheden in beeld te krijgen. Samen bespreken en definiëren we die en daarna kunnen we starten met de inrichting van de robot voor jouw organisatie. Dit doen we binnen ons eigen platform SAIO. En als de robot eenmaal actief is, helpen wij je het proces te beheren en monitoren. Onze afdeling Business support maakt hiervoor gebruik van de door Nidaros ontwikkelde Spider.

Benieuwd naar Robin in actie? Dat kan!
Neem contact op voor een vrijblijvende demo sessie.