Meteen naar de inhoud

Mijn woonadviseur!

Binnen woningcorporaties ligt de focus op het zorgen voor betaalbare woningen en het verhogen van de leefbaarheid. Maar alsof de gekte op de woningmarkt nog niet voldoende is, heeft ook deze sector nog te maken met de krapte op de arbeidsmarkt.

Vanuit Nidaros bieden we op verschillende onderdelen hier een oplossing voor. Via onze dienstverlening kunnen we repeterend en routinematig werk uit handen nemen. We kijken kritisch naar de tijd die gespendeerd wordt aan herhalende en administratieve handelen.

Door de inzet van slimme gerobotiseerde processen nemen we deze taken over. Hierdoor is er meer tijd en aandacht voor de onderdelen binnen de dienstverlening waar je als medewerker écht het verschil kan maken.

Nidaros Spider
Drie redenen voor RPA

Liefste collega ooit

Laat Robin (de robot) jouw nieuwe virtuele collega zijn. Die zorgt voor efficiëntie, inzicht, kwaliteitsverbetering, rendement en het voorkomen van fouten. Maak gebruik van de kracht van herhaling door robotsering en laat de robot een deel van je taken over, denk aan bijvoorbeeld: 

– Het verwerken van binnengekomen huuropzeggingen.

– Het verwerken van storneringen en gelijk een nieuw betaalverzoek sturen.

– Dagafschriften, betalingen en SEPA-machtingen verwerken.

– Het verwerken van huurovereenkomsten in het woning-beheersysteem. De robot krijgt een signaal dat de overeenkomst binnen is en verwerkt de gegevens die in de overeenkomst staan in de verschillende systemen.

Het is eigenlijk net zo gemakkelijk als het klinkt. De robot doet exact wat is vastgelegd in het proces en werkt dezelfde handelingen af.

Voorbeeld:

Wat is nu een concreet voorbeeld van de inzet van een robot? Denk aan de verwerking van ingediende aanvragen. Bij een verzoek start de vastgestelde procedure die door de robot wordt opgevolgd. Te beginnen met het sturen van een ontvangstbevestiging en het registreren van de aanvraag in de juiste systemen. Dit kan zowel per e-mail als per post. Daarna worden de betrokken afdelingen geïnformeerd. En missen in de aanvragen gegevens? Dan worden de juiste afdelingen daar per e-mail door de robot over geïnformeerd.

Maar onze robot kan meer!

Impressies

Contractregistratie

Probleem Voor bijvoorbeeld huurcontracten dienen specifieke taken te worden uitgezet naast het administratief registreren van de contracten. Uitdaging De contracten moeten worden vastgelegd in het daarvoor bestemde systeem. Daarbij komen…
Impressies

Betaalverzoek

Probleem De medewerker moet op basis van een klantvraag of een melding van de financiële afdeling een nieuw betaalverzoek versturen. Om dit te kunnen regelen moet de medewerker contact opnemen…
Impressies

Storno

Reconciliatie Binnen de afdeling van dit bedrijf uit de public sector komen dagelijks vele betalingen binnen. De meeste betalingen kunnen geautomatiseerd worden afgehandeld. De overige niet-geautomatiseerde reconciliatie posten zullen erbij…

Investering

De investering is vaak snel terugverdient. De robot werkt in razend tempo 24 uur per dag, zeven dagen per week. De besparing in tijd bij collega’s die het proces normaliter uitvoeren is daardoor enorm. De taken die bleven liggen door het personeelstekort kunnen weer opgepakt worden!

Wat levert een robot op?

Een slimme inzet van de robot verlaagt de werkdruk. Er ontstaat er meer ruimte en tijd voor complexe, analytische werkzaamheden en persoonlijk contact met de huurder. 

Hoe kom ik aan zo’n robot?

Vanuit Nidaros brengen we je de uitdagingen, processen en mogelijkheden in beeld. Samen bespreken we die en daarna kunnen we starten met de inrichting van de robot voor jouw organisatie. Dit doen we binnen ons eigen platform SAIO. En als de robot eenmaal actief is, helpen wij je het proces te beheren en monitoren. Onze afdeling Business Support maakt hiervoor gebruik van de door Nidaros ontwikkelde Spider.

Benieuwd naar de mogelijkheden en kansen voor jouw organisatie?